|
Průzkum nákupního chování a preferencí českých hokejových brankářů na trhu s hokejovou brankářskou výstrojí
Habart, Jan ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Průzkum nákupního chování a preferencí českých hokejových brankářů na trhu s hokejovou brankářskou výstrojí Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit a popsat nákupní chování a preference českých hokejových čistě amatérských brankářů na trhu s hokejovými brankářskými lapačkami. Dalším vytyčeným cílem bylo: poznat faktory, které jsou při koupi lapaček zásadní a které brankáře nejvíce ovlivňují, zjistit obvyklá místa nákupu brankářských lapaček, nejpoužívanější značky lapaček mezi "hobby" brankáři a loajalitu těchto brankářů ke značkám lapaček. Posledním cílem je identifikovat cenovou citlivost "hobby" brankářů při jejich nákupech. Metody: V práci byla využita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu. Kvantitativní metoda reprezentována dotazníkovým šetřením byla použita pro získání velkého množství dat (celkem 195 získaných odpovědí), která byla následně porovnávána s odpověďmi tří rozhovorů reprezentujících metodu kvalitativní. Rozhovory sloužily k získání rozvinutějších a přesnějších odpovědí na danou problematiku. Výsledky: Z výsledků dotazníků a rozhovorů vyplynulo, že hokejovým "hobby" brankářům nejvíce záleží na funkčnosti lapaček, přičemž lapačky nejčastěji nakupují na internetových bazarech. Nejužívanější značkou je značka Bauer, jež má méně loajální zákazníky než jiné...
|
|
Vnímání sportovního produktu v podobě domácího fotbalového utkání AC Sparta Praha
Talácko, Václav ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Kamil (oponent)
Název: Vnímání sportovního produktu v podobě domácího fotbalového utkání AC Sparta Praha. Cíle: Hlavním cílem práce bylo na základě provedeného výzkumu popsat, jakým způsobem vnímali kluboví permanentkáři pro sezonu 2021/2022 návštěvu domácích utkání - jaký vliv měly po dobu sezony na jejich návštěvu faktory jako pandemie covid-19, zvýšené náklady na život spojené s ekonomickou krizí, sportovní výsledky klubu, jak byli spokojeni se zápasovými službami, jak vnímali marketingovou komunikaci klubu, práci se značkou a další. Metody: Výzkum byl proveden formou elektronického dotazování. Jednalo se tedy o kvantitativní výzkum. Výsledky: Hlavní překážkou pro respondenty při návštěvě domácích utkání byla pandemie covid-19. Z hlediska nákazy se však 92 % z nich cítilo bezpečně. Pracovní povinnosti byly problémem pro pouhých 22 % z nich. 12 % respondentů vidělo jako problém zvyšující se životní náklady. Klubovou komunikaci, nabídku vstupenek hodnotili respondenti velice pozitivně. Jisté rezervy byly zjištěny v oblasti stadionových služeb při utkání (parkování, občerstvení, bezpečnost na stadionu apod.). Klíčovým zjištěním však byla ochota permanentkářů přenechat své místo v případě, že se nemohou zúčastnit daného utkání, na což byl klub schopen velmi dobře zareagovat. Dle výzkumu je také velice dobře popsán...
|
|
Marketingový výzkum hodnoty značky Nike u vrcholových a profesionálních atletů
Procházková, Barbora ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Marketingový výzkum hodnoty značky Nike u vrcholových a profesionálních atletů Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jaké povědomí o značce Nike mají vrcholoví a profesionální atleti v České republice. Marketingový výzkum bude proveden dotazníkovým šetřením. Nedílnou součástí je i zjištění vztahu atletů ke značce, asociace s ní spojené, hodnocení produktů značky Nike či postavení na konkurenčním poli sportovních značek. Metody: Praktická část bakalářské práce, tedy marketingový výzkum byla provedena formou písemného dotazování, jehož výsledky byly doplněny o informace z osobních rozhovorů. Kombinace těchto dvou metod dotazování byla zvolena pro svůj doplňující charakter a kvalitnější získání informací. Osobní dotazování pomohla z otázek orientujících se pouze na otázky "co" odpovědět " proč". Výsledky: Výsledky výzkumu budou použity nejen pro samotné vyhodnocení značky, ale i k tvorbě doporučení pro značku. V praktické části jsou výsledky popsány a graficky znázorněny. Dílčí využití výzkumu spočívá v případné vědecké publikační činnosti či využití českých atletů v rámci marketingové komunikace. Produkty značky Nike byly celkově hodnoceny jako designově propracované, originální, kvalitní, ale dražší. Portfolio dostupných produktů bylo hodnoceno spíše negativně. Klíčová slova:...
|
|
Návrh marketingové komunikace sportovní pomůcky BungyPump
Jelínková, Kristýna ; Pecinová, Markéta (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Návrh marketingové komunikace sportovní pomůcky BungyPump Cíle: Cílem této práce je pomocí získaných dat zanalyzovat a zhodnotit současnou marketingovou komunikaci BungyPump a na základě získaných poznatků vytvořit návrh na zlepšení nové marketingové komunikace. Metody: V rámci zhodnocení marketingové komunikace byly využity metody kvalitativního výzkumu. Konkrétně rozhovor s pomocí návodu, zúčastněné polo-strukturované pozorování a analýza interních dokumentů. Výsledky: Výstupem této práce je návrh na zlepšení marketingové komunikace BungyPump zahrnující nové komunikační prostředky a zefektivnění těch stávajících. Jedná se především o zvýšení možnosti k vyzkoušení si hůlek prostřednictvím organizovaných procházek. Pro tyto účely byly navrženy nové letáky a webové stránky. Návrh obsahuje i využití nových trendů marketingu a to guerrila marketing. Klíčová slova: komunikační mix, propagace, hloubkové interview, zúčastněné pozorování, sportovní produkt, veletrhy a výstavy
|